suusontour.reismee.nl

Filipijnse taalles en de Estrella Falls

Door de wifi is dit verhaal iets later. Deze is van 5 april:

Vanochtend ben ik 6.00 uur opgestaan om te douchen. Er kwam zowaar een mini straaltje water uit de douchekop! Waarschijnlijk omdat ik de eerste was haha. Haren wassen is een dramaaa, het duurt echt een kwartier voordat het uberhaupt helemaal nat is... dat gaan we dus niet te vaak doen. Voordat we gingen ontbijten heb ik nog even over het strand gelopen. Er was echt niemand op wat Filipino's na, super rustig! Na mijn wandelingetje gingen we met z'n allen ontbijten en daarna was het tijd voor een Filipijnse taalles (: We hebben wat standaard dingen geleerd zoals cijfers, kleuren en fruitsoorten. Filipijns (tagalog) is echt een super moeilijke taal, er is geen touw aan vast te knopen haha. Er komt wat Spaans tussendoor maar ook Japans en Maleis. Na de taalles hadden we vrije tijd dus ben ik meteen met Floor, 1 van de Nederlanders, naar het strand gegaan. Het was zooo warm, echt niet normaal! Je brandt helemaal weg daar. Floor vond het dan ook te warm en ging weer weg maar Merel kwam nog even. Volgensmij heb ik wel mn rug een beetje verbrand... Ik had me nog wel zo goed ingesmeerd maar helaaas. Om 12.00 uur gingen we weer lunchen met zn allen en daarna gingen we met een stel naar de 'Estrella Falls'. We gingen met een trycicle. Dat is een motor met een kap eroverheen en daarnaast 2 mini bankjes tegenover elkaar. We zaten er met zn vieren in dus dat was lekker knus. De waterval was mooi! Heel erg helder water en lekker koel. We hebben daar lekker gezwommen. Het was wel een beetje ongemakkelijk want er waren heel veel Filipino's die ons allemaal aanstaarden. Zij zwemmen daar ook allemaal in hun gewone kleren! Terug bij de accomodatie gingen we koken. We aten onder andere banaan in suiker gerold en dat in een soort van loempia deegje en dan gefrituurd. Whaaa dat was zoo lekker!!! Nu ga ik snel slapen want morgen gaan we de hele dag naar Puerto Princesa, de hoofdstad van Palawan. Ik ben heel benieuwd wat we daar allemaal gaan doen!

Goooodnightttt,

X Suus

Reacties

Reacties

mspringelkamp@gmail.com

Weer stukje met je meegereist via jouw reisverhaal! Hier hagestenen ipv verbrand ruggetje!!! Goed smeren! Bye, Margreeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!