suusontour.reismee.nl

Palawan

Heeheee!

Gister ben ik aangekomen op Palawan. Dat was nog best een reis. 's Ochtends werd ik samen met Merel wakker in Manila. We hadden ons meteen verslapen maar gelukkig waren we nog ruim op tijd. Eerst gingen we met de taxi naar het vliegveld in Manila. Hier hebben we iets gegeten en gedronken en na 2 uur konden we het vliegtuig in. De gate was echt grappig! Je ging een deur door en je stond meteen buiten naast het vliegtuig. Na 1 uur vliegen waren we al in Puerto Princesa op Palawan. We werden opgehaald door Glory, de contactpersoon. Samen met 2 Amerikaanse meisjes, 1 Zweedse vrouw en nog een Nederlands meisje, reden we naar het vrijwilligershuis. Eigenlijk is het niet echt een huis maar een rij kamers naast elkaar. Nu ben ik eindelijk op de plek waar ik 4 weken blijf! De eerste indruk is goed. Ik lig met alle mensen van het busje op de kamer. De accomodatie ligt aan het strand dus dat is helemaal geweldig. Het strand en de zee zijn eigenlijk mijn achtertuin (: In een ander soort hutje gingen we 's avonds met zn allen avond eten. Ik moet wel heel erg wennen aan de kamer en de voorzieningen hier haha. De wifi is heeeel slecht en vaak is er geen bereik. Er is een douchekop maar meestal geen stromend water wat betekent dat je het water uit een ton moet halen. Ohh en er zijn kakkerlakken???? Verder is het hier heel mooi! Mooi strand en lekker water. De accomodatie ligt echt in een klein dorpje dus er wonen ook Filipijnen naast ons. Heel bijzonder! Ik ben vroeg gaan slapen gister want ik was behoorlijk moe.

Vandaag is de cultuurweek begonnen! Vanochtend gingen we eerst ontbijten met alle 11 vrijwilligers. Er is nog een Nederlands meisje, 1 jongen uit Canada, 1 uit Amerika, een Duits meisje en een Iers meisje. Daarna gingen we even langs de school waar ik volgende week begin met vrijwilligerswerk. Er zitten echt heel veel kindjes in een klas en ze noemen je 'mom Susanne' Van 11.00 uur tot 15.00 uur hadden we vrije tijd en nog even lunch tussendoor. Lekker op het strand gelegen en een beetje in zee geweest. Er zijn wel veel kwallen dus ik ga maar niet te diep. Om 15.00 uur hebben we een wandelingetje door het dorp gemaakt. De mensen zijn heel vriendelijk en je hebt overal een soort van winkeltjes aan huis. Daar verkopen ze dan water, chips, koekjes, sigaretten en meer verpakt voedsel. Nu zijn we weer terug bij de accomodatie en hebben we vrije tijd tot 18.00 uur. Dan gaan we weer met zn allen eten. Nou dan ga ik nu maar weer zonnen, wat vervelend nou!

Ciaaaaao! Liefs Suus

Reacties

Reacties

margreeth

Hoi"mom Susanne", wat klinkt dat lief en hoop dat de kakkerlakken jou met rust laten. De rest klinkt goed .Enjoy groetjes Margreeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!